Support

  • network_cellWie kan ik bellen in geval van nood?

    Voor situaties die zich buiten de werktijden van de huismeester voordoen en niet tot de volgende ochtend kunnen wachten, hebben we toegang tot de 24/7 nooddienst via Metea: 030 600 39 30. Voor alle duidelijkheid: Dit is niet voor medische noodgevallen, dan bel je zoals altijd 112, maar als er in het weekend een waterleiding breekt die je appartement overstroomt, kun je het nummer bellen en zal de nooddienst weten wie onze normale leveranciers zijn en zullen dan bijvoorbeeld een loodgieter regelen.

  • network_cellWaar kan ik melding maken van reparaties of andere dingen rondom het pand die aandacht verdienen?

    Daar ben je nu! Deze app is de plek om problemen of vragen aan de huismeester te melden (het kopje ‘reparatie’), informatie te krijgen over wanneer de garage wordt schoongemaakt (nieuws), en persoonlijke extra diensten te boeken zoals een klusjesman voor je eigen appartement (‘services’). Onder het menu kun je onder ‘mijn reparaties’ de status zien van de meldingen die je hebt gemaakt.

  • network_cellWat is de rol van Metea als onze VvE beheerder?

    De rol van Metea is verduidelijkt in de nieuwe context: Metea is verantwoordelijk voor het selecteren, contracteren en contacteren van leveranciers voor onderhoud. De huismeester is de ‘ogen en oren ter plaatse’ voor Metea, en zal de leveranciers ontvangen, toezicht houden op de uitvoering van het werk, en feedback geven over de kwaliteit van het uitgevoerde werk. Wanneer er een reparatie moet worden uitgevoerd, zal de huismeester Twinq gebruiken om dit te communiceren/documenteren voor Metea, die dan actie zal ondernemen. Dit zal ook helpen om de voortgang van het werk bij Metea te verduidelijken. Daarnaast hebben de huismeester en Metea afgesproken wekelijks contact te hebben om openstaande items en terugkerend onderhoud te bespreken.

  • network_cellWaarvoor kan ik Twinq, het portal van Metea gebruiken?

    Twinq als portaal zal voornamelijk door de huismeester gebruikt worden om issues waar hulp bij nodig is in te communiceren. Als bewoners kunnen wij vragen of problemen gewoon via de app registeren. Twinq blijft het portaal waar informatie voor de ALV gedeeld wordt, en waar alle gebouwen documentatie beschikbaar is Inloggen - Twinq Portalen

  • network_cellWaar is het kantoor van de huismeester?

    Voorlopig gebruiken we nog steeds 132-A als het kantoor voor de huismeester. Dit zal waarschijnlijk gaan veranderen wanneer 2Rocks dit appartement verkoopt, dan zal er een kantoor ingericht worden op een andere plek.

  • network_cellWaar kan ik mijn vuilnis laten buiten de normale ophaaltijden?

    Vanaf eind oktober 2024 verwacht de gemeente de nieuwe ondergrondse afvalpunten geinstalleerd te hebben. Tot die tijd is het systeem onveranderd. Alle bewoners worden geacht zelf hun afval in de ondergronds containers te plaatsen, en ook om glas, oud papier, tuinafval en grof vuil zelf weg te brengen naar de daarvoor bedoelde afgiftepunten Afval - Gemeente Amsterdam.

  • network_cellWat moet ik doen als ik mezelf buitengesloten heb?

    We waren gewend dat we John konden vragen ons in ons appartement te laten wanneer we de sleutel vergeten waren, dit is duidelijk niet iets waarop we kunnen blijven vertrouwen nu we geen inwonende huismeester meer hebben. Daarom worden alle bewoners sterk aangemoedigd om een reservesleutel bij een buurman of een vriend in de buurt achter te laten, of een geschikte verstopplaats te vinden, aangezien de huismeester je NIET zal kunnen binnenlaten wanneer je jezelf hebt buitengesloten. de huismeester kan je binnen werktijden wel helpen je huis binnen te komen en kan ook een sleutel bijmaken.

  • network_cellWat gebeurt er als er een pakketje wordt geleverd en ik ben niet thuis?

    De huismeester kan je pakketten niet meer voor je aannemen. Regel bezorging wanneer je thuis bent, selecteer een ophaalpunt of accepteer het risico dat het pakket een tijdje in de gang zal liggen.

    NB: Als buren zou het fijn zijn als we elkaar kunnen helpen door pakketten voor ‘jouw’ gebouw mee te  nemen, of in ieder geval achter de lift voor het huismeesterkantoor te plaatsen (uit het zicht van het algemene publiek).

  • network_cellWaar kan ik terecht bij klusjes ‘achter de voordeur’?

    Gezien we slechts een parttime huismeester hebben, moeten we voorzichtig omgaan met zijn tijd, elke tijd besteed aan individuele huishoudens gaat ten koste van de normale activiteiten. Daarom kun je in deze app onder het kopje ‘services’ een externe betrouwbare klusjesman regelen, die je zelf kunt contracteren en betalen.

  • network_cellWat als er een leverancier komt om bijvoorbeeld een nieuwe wasmachine te plaatsen?

    De huismeester kan niet de verantwoordelijkheid nemen om je appartement toegang te geven aan persoonlijke leveranciers, hoewel hij kan helpen dit te doen wanneer mogelijk. Het probleem is dat wanneer leveranciers vertraging hebben of in het algemeen na 13:00 arriveren, de huismeester geen overuren kan maken om op hen te wachten. Dus individuele leveranciers zijn je eigen verantwoordelijkheid.

  • network_cellKan ik mijn fiets in de stalling in de garage zetten?

    De stalling is in principe voor de (huidige) huur appartementen van gebouw 1 die geen garagebox hebben. Alleen fietsen die geregistreerd staan bij de huismeester en een oranje sticker hebben mogen er parkeren. Dit om zwerf-fietsen tegen te gaan en de garage begaanbaar te houden.

  • network_cellHoe krijg ik toegang tot ‘The Well’ – de fitness en sauna/zwembad?

    The Well is geprivatiseerd en alleen toegankelijk voor eigenaren die certificaathouder zijn. Meer informatie bij de huidige operationeel directeur Hans Erdmann e-mail: erdmann4@xs4all.nl.

  • network_cellWie zitten er momenteel in het bestuur van onze VvE?

    Colin Woodward, Oana Presura en Eric Urff – email: thedoublevvebestuur@gmail.com.

  • network_cellWaar kan ik een gastenparkeerplaats reserveren?

    Onder het kopje ‘services’ in deze app kun je ook een parkeerplaats reserveren voor gasten, zodat je zeker weet dat er een plekje is voor als je gasten arriveren. Graag annuleren wanneer je er geen gebruik van hoeft te maken. In het menu ‘mijn reserveringen’ kun je zien welke boekingen je hebt gemaakt.

Staat uw vraag niet in deze lijst?

Stel dan hier uw vraag